söndag 22 maj 2011

Utflykter under tredje veckan

Utsikten på väg till Palehora

Henrik var och hälsade på mig en vecka och då hade vi hyrt bil hela veckan för att kunna göra en del utflykter.
Andra veckan på Kreta fick jag väldiga problem med mitt vänstra knä. Miniskeln trodde några eftersom jag inte kunde belasta knät i uppförsbacke. Det gjorde hiskeligt ont då. Jag tror själv att jag hade överansträngt det under mina många och långa promenader. Skönt att ha bil den veckan och spara knät eftersom jag hade katterna att sköta ytterliggare en vecka efter att Henrik hade åkt hem.

Vår första utflykt gick till Paleohora. Jag hade varit där en gång tidigare under hösten 09. Vid det tillfället stormade det och väldiga vågor vräkte in över strandpromenaden. Nu var det stilla och riktigt fint väder. Vi gick runt i byn och tittade och passade också på att fika. En frappe och glass smakade gott i värmen. Frappe är kallt kaffe med is och mjölk och socker. Väldigt svalkande och gott i mitt tycke.

Palehora ( jag är väldigt osäker på stavningen) ligger på sydkusten och vägen dit går genom små byar och genom dalgångar och över bergen. På vissa ställen med väldigt vacker utsikt.

Strandpromenaden
Ett hus i byn
Blått ska det vara för vi är ju i Grekland
Ännu ett hus med mycket urnor
Här växer krassen vilt.
Ett lugnt hav denna gången.
Här kommer några bilder så att ni själva får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar