söndag 29 maj 2011

Min favoritstrand

För första gången åkte jag hem från Kreta utan att ha badat en endaste gång. Visst såg jag turister som badade men min kropp gillar inte ca 17 grader. Definitivt inte efter att ha badat i "27 gradigt vatten i Thailand. Jag  promenerade i vattenbrynet ett antal gånger och det fick räcka med det. Vi hade många dagar då vi solade antingen i trädgården eller på stranden.
Ilonas hund  som heter Zoi älskar att springa och leka på stranden och rätt som det är så har hon hoppat i vattnet och simmar längs stranden. Hon tyckte inte att det var för kallt utan badade gärna när tillfälle gavs.

Min favoritstrand ligger i Agioi Apostoloi. Där finns fyra olika stränder åt två olika väderstreck och där finns inga farliga undervattens strömmar. Flera stränder på västra Kreta har starka undervattensströmmar och det gäller att respektera flaggningen på stränderna när det blåser och går vågor, för mig veteligt så har det hänt åtminstone en dödlig drunkningsolycka varje år på dessa stränder. Jag tänker då främst på Kato Stalos stranden där jag själv blev vittne till en sådan olycka för några år sedan.
Visst är hon fin lilla Zoi. Vanligtvis brukar hon ligga under solstolen .


Här badar Zoi.
Här kommer bilder från "min" strand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar