söndag 15 maj 2011

Min man GREKEN?

På påskdagen skulle jag till Ingegärd för att mata hennes 17 katter. Det är inte riktigt så hemskt som det låter. Hon har 4 katter som hon räknar som sina egna. Resten är en blandning av tama och vilda katter. Några får vistas inne men några får absolut inte  komma in över huvud taget.
Jag hade gjort många besök hos henne innan hon reste iväg för att vara borta i 2 veckor, för att lära mig skilja på katterna och för att se vad och när och vilka som skulle ha viss mat osv.

Eftersom jag bodde nära Ingegärd promenerade jag alltid och det gjorde jag även denna förmiddag. Då plötsligt blev jag attackerad av två hundar som sprang omkring på vägen. Den ena lyckades rispa mig strax ovan hälen och då blev jag så arg att jag skrek högt och gick hotfullt emot dem. De sprang då rädda iväg.

Eftersom jag visste var de hörde hemma, det var inga vildhundar för jag hade ofta gått förbi deras hus och sett dem ett antal gånger men då bakom en låst grind bestämde sig Henrik för att säga ägarna ett sanningens ord.
Sagt och gjort. Jag satt kvar i bilen för hundarna var fortfarande lösa men Henrik gick in i trädgården och jag såg en mycket upprörd och vilt gestikulerande man och det var inte greken utan Henrik. Greken däremot sa inte så mycket utan såg enbart skamsen och besvärad  ut. Jag njöt. Henrik behövde bara två dagar i grekland för att bete sig som en äkta grek. Snyggt jobbat.



Bifogar en bild på chefen som vi döpte honom till. Han heter egentligen Nicolis och är åldermannen hemma hos Ingegärd. Håll till godo Anita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar