söndag 29 maj 2011

Marknad och träff på Cafè Vafè

Varje torsdag är det marknad i Nea Chora( vilket jag har skrivit om tidigare) Dessutom träffas svenskarna på ön efter marknaden på ett cafè. Denna gång träffade jag några nya ansikten och det är ju alltid positivt.
Vi var några stycken som fortsatte in till Chania för att handla en del men främst strosa runt i gränderna och njuta av folkliv och bara titta på allt.
Ett fint gammalt grekiskt par som tyckte det var roligt att bli fotograferade. De log glatt mot mig efter att jag hade knäppt.
Marknaden ligger precis vid havet.
Svenskarna en danska och två norrmän samlade för lite snack.
Gänget på väg att bryta upp.
Gränderna igen.

Anita i sin jättefina linnedress.
Ibland får man vila en stund.
Här intog vi en god middag.
Här vid det porlande vattnet vid Röda cykeln avslutade Anitorna och jag vår helmysiga torsdag med en frappè.
Aslutar med ett vackert träd som jag inte har en aning om vad det heter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar