onsdag 25 maj 2011

Turkisk restaurang


Suddig bild vilket berodde på att jag skrattade lika mycket.
Tredje veckan var innehållsrik och då hade jag katterna att ta hand om, Henrik var och hälsade på och han hade oturen att bli jätteförkyld i mitten av veckan.
På torsdagen åkte vi ut till flygplatsen för att hämta väninnan Anita som kom ner till mig för att stanna i två veckor. På hemvägen fullkomligt öste regnet ner och när vi parkerade bilen i Daratso by kom en rejäl åskknall. Jag har aldrig hört dess like. Blixten måste ha slagit ner alldeles i närheten. Det var ett välkomnande som hette duga.
Resten av veckan tog vi det lugnt och åkte bara in till Chania några gånger för att promenera runt eller sitta på något cafe nere i hamnen.
På fredagskvällen tog Ilona med oss till en turkisk restaurang som ligger i Galatas. Vi hade en jättetrevlig kväll med mycket glada skratt. Maten var också jättegod. En helt igenom lyckad kväll och en fin avslutning på Henriks vecka för på lördagsmorgonen åkte han tillbaka till Sverige igen.

1 kommentar:

  1. adem
    dhurakapalam@gmail.com
    göteborg-turkiet
    jag är speciall kock....
    skriv till mig
    kram

    SvaraRadera