torsdag 31 januari 2013

Inget läsande idag inte!

....Nej idag hinner jag inte sjunka ner i favoritfåtöljen och likt tjuren Ferdinand sniffa på blommorna. Boken  som jag brukar avnjuta får också vänta.














Vi har haft hantverkare här varje dag den här veckan.

Jag har hört så mycket dåligt om dessa men nu har jag fått omvärdera rejält. Alla som har varit här har varit artiga trevliga glada och de har jobbat snabbt och resultatet så vitt vi kan bedömma är bra. De har dessutom städat upp efter sig varje dag. Det sistnämna hade vi absolut inte väntat oss.
Idag när de gick tackade de för att de hade fått komma hit och tyckte att det var trevligt att vara här. Då blir man glad.

Vi har låtit dem arbeta ifred och försökt att underlätta för dem genom att låna ut kapsågen i garaget så att de har sluppit att såga utomhus. Dessutom har vi bjudit på kaffe och kaka varje dag.

Nu hoppas vi bara att slutresultatet blir bra och att de håller budgeten.

Ni förstår säkert vad jag behöver göra idag. STÄDA,  för i morgon kommer barnbarnen S och L för att stanna över natten. Härligt att få rå om dem utan föräldrar.

Efter allt negativt om lata slarviga och oförskämda hantverkare tyckte jag att jag ville skriva av mig om vår possitiva kontakt med dem.

Nu är det inte mycket kvar att göra . I stort sett bara kakling och rördragning  kvar.


Ha en fin sista januari dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar