torsdag 10 januari 2013

Augusti





Efter nästan tre månader med sol, värme och ständigt blå himmel jublade vi när molnen visade sig. Vi hoppades på regn och lite svalare. Några droppar blev det och lite svalare några dagar men sedan kom värmen tillbaka igen och hösten visade sig bli ovanligt  varm och lång.


I Sverige var det ingen som längtade efter regn eftersom sommaren blev ovanligt blöt detta år.

Jag återvände hem i augusti och då hade J fått sitt första förstahands kontrakt och vi fixade möbler och målade och klädde om dessa så att hon fick det riktigt fint.


Hösten kom och med den kylan. Dags för mig att åka till värmen igen för att slippa min svåra värk som försvinner i värmen.

Bodde i den genuina lilla byn Daratso i ett gammalt men fint hus. Som vanligt hade jag en fin tid där tack vare mina riktiga vänner.

Min lärdom detta år är:  Det tar väldigt lång tid att lära känna någon annan människa väl och att jag måste sluta att vara så blåögd och att inte försätta mig i situationer där mina varningsklockor ringt. I grunden tror jag dock att alla människor är goda men att livet har format dem till vad de är idag.
Att kunna förlåta och gå vidare är en svår men nödvändig konst.


Nu ser vi fram emot att få flytta in i den lilla lägenheten på Kreta och att få många sköna stunder där tillsammans med vår familj och vänner.

Höll ju precis på att glömma. Nu har elakt förtal varit igång igen. VI SKA INTE SÄLJA VÅRT HUS och jag har inte satt in någon annons alls. Så nu vet ni det.

Det går inte att lägga in bilder men jag återkommer .


Mina vänner, nu önskar jag er ett gott slut på den här veckan.

3 kommentarer:

  1. Vad är det för ett rykte att ni skall sälja huset?

    Undrar B):-

    SvaraRadera
  2. Hej B.

    Det berättar jag för Dig nästa gång vi ses. Nu är det nytt år och allt gammalt groll är glömt och förlåtet.
    Kram

    SvaraRadera
  3. PS Jag menar förstås nästa gång vi hörs. DS

    SvaraRadera