onsdag 16 januari 2013

Badrum


I dag kommer det lite annorlunda bilder.

I höstas upptäckte vi en läcka i badrummet.
Så här såg det ut innan renoveringen startade.



Det här är den enda bilden jag har på badrummet.


Eftersom vi bara har dusch på ett ställe så kan det bli lite knepigt  att kunna sköta hygienen. Tack och lov har vi snälla vänner som lånar ut sina badrum. Henrik startade att riva hela badrummet ,för det skulle vara nödvändigt enligt försäkringsbolaget. Det gjorde han i november när jag åkte till Kreta. Praktiskt och bra tyckte vi. Så kunde jag åka hem igen när det var klart. Då hade det blivit en lång övistelse vill jag lova.

Efter att ha rivit och torkat upp och framför allt mycket dividerande med olika hantverkare ser det ut som nedan idag. Det hade nog gått fortare om inte  Henrik hade gjort något själv för många backade när de inte fick hela arbetet själva. Tråkigt att det ska behöva vara så. Jag kan tänka mig att det är många som försöker göra så mycket de klarar av själva eftersom badrumsrenovering är DYRT.

Rörläggaren är på plats idag, äntligen och kakel fixarna kommer nästa vecka.
Vi jublar att det har kommit igång så nu får vi ge oss ut och välja kakel och det är en djungel bara det. Förslag mottages gärna.

Så här såg det ut idag  innan rörläggaren kom.


Idag har vi kallt, 8 minus i morse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar