fredag 9 oktober 2009

Marknaden

Igar var jag med nagra fran svensk-grekiska foreningen pa marknad. Ett gytter av prylar och manniskor. Har star inte forsaljarna tyst och stilla vid sina stand. Oh nej, Oronproppar rekommenderas.
Efterat traffades vi pa stamcafeet for en lemonad. Traffade manga trevliga manniskor igen. Akte med Anita ,Ingegerd och Arja hem. Da plotsligt kom Ingegerd pa att vi skulle fortsatta hemma hos henne. Sagt och gjort. Eftermiddagen tillbringades pa hennes underbara terass atandes och drinkandes gott. En harlig eftermiddag med mycket skrattande. Harliga tjejer.

Det fina vadret fortsatter sa det blir till att bada igen.

Pa morgonen nar jag oppna dorren lag det nagra granatapplen pa bordet och vantade. Det var varden som hade lagt dem dar. De ar sa omtanksamma och fragar hela tiden om allt ar OK.

4 kommentarer:

  1. Hej Mamma, farmor, svärmor !
    Skönt att höra att allt är bra med dej och det låter som du har det jätte trevligt i värmen.
    Här hemma lunkar det på som vanligt jag jobbar på med huset (ovanligt) och Camilla pluggar på. Hon har vait ute i verkligheten och praktiserat i två veckor. Sara vill berätta att hon har fått en ny (jätte stor) cross hon ska prova på banan för första gången på söndag.
    Lina meddelar att hon tröttnat på krypandet och nu går hela tiden.
    Oliver verkar trivas jättebra och gör en massa små utflykter runt huset ........ja mamma han har fått sin egen dörr monterad :)

    Många kramar
    Andreas, Camilla ,Sara, Lina och Oliver

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla
    Tack for tipset. Ska prova den frukten ocksa. Jag har tyvarr inga andra grannar i huset. Tomma lagenheter overallt.Jag har forstatt att det finns fastingar har ocksa, men de ska inte vara farliga for manniskor enligt lakarna. Inte vet jag vad som stammer.

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas och kompani
    Vad kul med en halsning fran dig.Jag forstar att Sara ar mallig. Ska bli kul att se henne aka pa den och att se lilla LIna tulta omkring. Jag kan tanka mig att Oliver alskar att ha fatt sin frihet igen.
    Kramar

    SvaraRadera