torsdag 1 oktober 2009

Blåsning

Här ska färgas hår och bakas sockerkaka till mannen. Lite lätt stressad är jag när telefonen ringer 07.15 på morgonen. Blir orolig eftersom Johanna är i Paris. Nu visar det sig vara något totalt oförberett.

Hejsan, detta är bagageservice på Landvetter. Han ville veta hur mycket bagage jag hade, vad jag hade i bagaget. Hum misstanke.Fortsatte med en del andra frågor.
Han fortsatte med- Du har väl inte för mycket vätska i bagaget för då tar tullen dig och då klär de av dig naken och gör en grundlig undersökning. Gapskratt. (Från mig alltså) Förstod att jag blivit blåst.
De fortsatte - Hejsan hejsan , detta är radio sjuhärad. Vi ligger i sändning nu.
Ja vi fortsatte med ett trevligt samtal som avslutades med att de önskade mig en trevlig resa.
Detta är ett återkommande programinslag som går ut på att blåsa folk så långt som möjligt.
Någon i detta fall vänninan Barbro hade skrivit till programmet och tipsat dem.

Många goa skratt och det känns som om resedagen inte hade kunnat börja bättre.

3 kommentarer:

  1. Hej, vad kul att du uppskattade mitt lilla tilltag.
    Om du vill kan du lyssna på hela samtalet på Sveriges Radio Sjuhärad.
    Högst upp under menyn finns en ruta: Lyssna direkt, klicka på den.
    Samma ruta kommer upp igen (i mindre storlek) på vänster sida.
    Klicka på: förmiddag. Olika tider kommer upp, välj 07.00 07.30. Dra fram "flärpen" ca 75%.
    Där kan man höra DIG!!!
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Äntligen har "dataproffset" hittat hit.
    Tänk vad ett litet extra "g" kan ställa
    till med!
    Jag uppfattade den sista kontakten innan "TakeOff" som lätt panik kryddad
    med inslag av resfeber.
    Jag vet att du varit strukturerad och
    noggrann i förberedelsen inför detta
    stora äventyr, men den lille "Murphy"
    finns alltid med på ett hörn.

    -Om jag är sugen på att åka?
    -Inte det minsta!
    -Det regnar säkert småspik och blåser
    orkan när du landar!
    Och vilken tid på dygnet sedan, nästan
    tolv. Då är det sovdags.
    Dessutom pratar ju alla rena rama
    grekiskan dit du far.
    Tacka vet jag lugnet här uppe i norr.

    -Avundsjuk, vem, Jag?
    -Aldrig i livet!
    Tanken är mig helt främmande att lämna det trygga och säkra Sverige.
    -Går det att äta maten där?

    Min vän. Bon Voyage.

    //Uffe

    Ps: Det ska bli kul att få se listan med
    vad du glömt.

    SvaraRadera