torsdag 15 oktober 2009

Kackerlacka




Det blev sent igar kvall efter en mysig eftermiddag och kvall hemma hos Ingegerd.

Yrvaket vacklade jag upp i koket for att satta pa morgonkaffet. Ser i ogonvran nagot pa golvet. Ar pa vag att plocka upp det, men nagot sager mig att ta pa glasogonen forst.
VE OCH FASA en livs levande kackerlacka.
Ja jag kan ju bara saga att den kackerlackan levde inte i manga sekunder till. Hade varit forutseende nog att kopa Radar mot just kackerlackor.
Nu forstar jag varfor folk reagerar nar jag tar av mig skorna nar jag gar in hos nagon. I det avseendet tanker jag vara grekisk i fortsattningen.

Jag vet ju att det finns kackerlackor har men hade val pa nagot satt lyckats lura mig sjalv att det inte skulle finnas nagra i just min lagenhet.

Tji fick jag.

Bifogar en bild av ett styck kackerlacka!!!!
Radarburken!!!!
Den tredje bilden innehaller en GRUNKA som man satter i el-uttaget. Den utsondrar nagot som gor att moskiterna forsvinner. Jag blev i borjan totalt uppaten varje natt. En morgon raknade jag till 12 bett pa bara hogra ansiktshalvan. Overallt tom pa ogonlocket.
Da var det en snall sjal som berattade om GRUNKAN. Den funkar och jag sover numera gott och myggfritt varje natt.

6 kommentarer:

  1. Hoppsan bilderna hamnade i fel ordning

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Usch, hoppas vi slipper sådana i Thailand.

    SvaraRadera
  4. Hej Gunilla!

    Jag höll på att kommentera inlägget, men det blev så långt så att jag tänkte det var bättre att skicka ett mail till dig! :)

    Gunilla 1
    Kackerlackor 0

    Heja Gunilla! :D

    *kram*

    SvaraRadera
  5. Tjena morsan!

    Hoppas du har det bra där nere i värmen, här hemma i sverige är får jag skrapa bilen varje dag på morgonen nu. Kaaaallt är det. Ska gasa lite extra så att den globala uppvärmningen tar lite fart =)

    Saknar allt din mat, även om sammarbetet hemma faktiskt funkar riktigt bra. Dock bor jag ju i stan en hel del.

    Ser fram emot fler bilder och inlägg!

    Kram
    Jonas

    SvaraRadera
  6. Slog du ihjäl Hugo?
    Snart åker väl Orvar samma väg!

    SvaraRadera