måndag 5 oktober 2009

KRETA

JA, sa ar man pa plats. Kreta har hitttills visat sig fran sin basta sida. Vi hade igar ca 28 grader och sol med lite moln. Har finns fortfarande gott om turister med de borjar sa sakteliga tunnas ut och chartern slutar att ga runt manadsskiftet okt- nov.
Resan ner gick ovanligt latt. Bagageovervikten brydde sig landvetter inte om alls. Planet var bara halvfullt och jag hade tre saten for mig sjalv. Jatteskont. Nar jag skulle kliva av planet upptackte jag ett bekant ansikte. Det var Karro pa Kretas mamma som skulle besoka familjen och det nya lilla barnbarnet. TREVLIG MAMMA DU HAR KARRO.
Forsta dagen bestod mest av att forsoka fa ordning pa allt och att handla. Jag slapade hem en stor ryggsack och 7 kassar.PUH.

Annars sa har jag agnat mig at mycket bad och bad och bad...............

I lordags traffade jag nagra vanner fran svensk-grekiska foreningen. Vi akte till Kato Stalos och solade och badade och slutade eftermiddagen med en middag pa en strandtaverna. En mycket trevlig stund. En av tjejerna skulle aka tillbaka till Sverige samma dag och jag hoppas att resan tillbaka gick bra och att du kom sakert fram i stormandet.

Igar ytterligare bad och sol och lasande pa stranden.
Gunilla, Mama Mia mar bra och jag matar henne och de andra katterna varje dag.
Idag upptackte jag en rund ring pa benet. Antagligen borelia. Ska atgarda detta pa apoteket imorgon. De har stangt idag.

2 kommentarer:

  1. Hej mamma, skönt att höra att du kom ner som du skulle och verkar vara välinstallerad på plats. Är relativt avundsjuk på värmen - vi har faktiskt sol idag och höstfärgerna är fantastiska men lite värme hade jag inte sagt nej tack till.

    Än så länge flyter allt på här hemma. Har helt på eget bevåg dammat, dammsugit och vattnat blommorna i hela huset. Tänkte kompensera för all skjuts jag fick i helgen, men frågan som återstår är om han märker något öht...

    Den enda frågan som kvarstår är hur jag ska kunna motivera honom att köpa hem annat än "bröd, mjölk, smör och ägg" som nu står på inköpslistan han satt upp på kylskåpet. Funderar på att ge honom en utmaning i forma av att han alltid skall komma hem från affären med fem varor han aldrig köpt förut, det borde väl ge lite omväxling...?

    Paris var fantastiskt, hemresan horribel (20 timmar från dörr till dörr...) men på det stora hela var det finfint. Nu väntar drygt tjugo timmars jobb i veckan, sen flyger jag till Stockholm på söndag :)

    Ha det fint så hörs vi,
    Puss Johanna

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att resan gick bra, jag har ju gått och väntat på ett livstecken, men det är jag väl inte ensam om. Jag har skickat mail till dig.
    Pussa alla katterna från mig.
    Ja, det verkar som Johanna har fått axla din mantel i hemmet. Det är väl bra att få en föraning om hur det kan fungera.
    Idag skall jag ut på sta´n och ta en "hejdå-fika", precis som i morgon och på torsdag. Risken är väl att jag lägger på mig om jag inte tar mig i akt.
    Många kramar Barbro

    SvaraRadera