onsdag 7 oktober 2009

Lite av varje





I mandags fick jag uppsoka akutlakare i Platanias. Tva lakare konstaterade att jag har borelia och jag fick penicillin utskrivet. Femhundra fattigare och ett intyg med adress Sweden. Det ar Grekland i ett notskal.
Ska antagligen borja arbeta lite smatt med djurraddning. Svenskan som driver stallet verkar vara jatteintresserad. Far iallafall forsaka sa far vi se hur allergin reagerar.
Idkar redan djurraddning pa katterna pa garden dar jag bor.Nagra var riktigt illa daran nar jag kom. Levande skelett. Dessa har jag specialmatat och nu borjar de komma igen. Idag sag jag dem leka och de kommer fram till mig nar jag kommer ut. De borjar fa riktigt bra hull nu.

Hunden finns kvar och herrn i huset tar en promenad med honom morgon och kvall.

Traffar nya trevliga manniskor varje dag tex tjejen har pa internetcafeet som hjalpte mig nar jag skulle soka lakare. Det visade sig att hon hade arbetat hos lakaren i Platanias. Hon ringde och talade med dem sa nar jag kom visste de precis vad det handlade om. Det kan vara svart annars for fastingar finns inte har.

Har ocksa halsat pa de danska grannarna pa hornan. Hon aker tillbaka till Danmark imorgon efter 4 ar har. Han har bott har 9ar och stannar kvar.

Jag tror inte ett dugg pa att ni inte ar avundsjuka pa mig. Idag har vi 24 grader och lite molnigt. Tanker ta en tur upp i bergen med ett litet tag och sedan blir det nog ett bad i solnedgangen.

Imorgon ska jag hanga med svenskganget pa torsdagsmarknad.
Aterkommer om detta senare.
Ha det sa bra dar hemma eller var ni an befinner er. Vad roligt att lasa era kommentarer.
Forsaker bifoga nagra bilder fran omgivningarna.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Avundsjuk?
    Men inte då!
    Sitter just nu och tittar ut genom
    fönstret bredvid datorn på ett lätt
    snöfall.
    -Det är hemskt vackert, men ack
    så kyligt.
    Akta dig så jag inte dyker upp som en isbit
    i drinken!
    Har precis kommit hem från ett äventyr
    till Konsum med "färska" tomater.
    Funderingen jag får är.

    -När var de färska?
    -Knappast idag då det finns mögelsporer
    vid skaftens blad. Blomkålshuvudet har
    små delikata svarta prickar.
    -Tryffelkryddad?
    Tror inte det. Fy faen vad jag är less
    på detta och medveten att du varit på marknaden och handlat grönt och sedan
    suttit och kopplat av på café Vafé.

    Men, men. Min tid kommer.
    -Njut så mycket du kan, medan du kan.

    //Frostlig hälsning

    SvaraRadera
  4. Hej Uffe!
    Trist att du redan har fatt sno. Ta det forsiktigt. Haller tummarna for rullstol. Jag njuter ska du veta. Vet ju att det ar tidsbegransat.
    Ha de
    Gunilla

    SvaraRadera