torsdag 22 oktober 2009

Vodafone

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev.
Har i Grekland ar allt inte lika latt som jag ar van vid. Internet har visat sig vara en foljetang.
Tradlost bredband skulle jag ha. Det grekiska simkortet behovde jag(resten av utrustningen hade jag med mig.)
Jag har vantat en vecka pa att Vodafone ska fa hem det.
Vi har ocksa pratat om abonnemang. Bara ett ar var beskedet jag fick. Inte aktuellt alltsa. Idag fick jag reda pa av en annan svensk att man kan ta en manad i taget. Tillbaka till affaren. Joda mycket riktigt. Men varfor fick jag inte den informationen.
Svaret jag fick var att hennes kollega ar inte sa duktig pa engelska. Det galler alltsa att traffa ratt person forsta gangen.
Jag har fortfarande inte internet for svenskt ID-kort gallde inte som identifikation. Maste ha ett TAX nummer och det far du bara som grekisk medborgare.HALLA!!!!
Nu kunde hon stracka sig till att ringa upp mitt svenska abonnemang och kolla vem jag ar. Dessutom maste jag betala med Visa och ha passet med mig.

Eftersom internet-cafeet ar stangt och jag inte vet nar mitt internet kommer igang sa kan det kanske droja igen till nasta inlagg.Idag oppnade internet Solvej sitt caffe for att jag skulle fa skriva detta. Jattegulligt!

Allt ar toppen. Far allt erkanna att jag ibland drabbas av hemlangtan. Det ar ju till familj och vanner. Jag flyttar pa lordag till nytt boende. Ska bli skont.Sover just nu med lampan tand for att halla kackerlackorna pa avstand. Far havsutsikt och nyrenoverad lagenhet. Pool finns ocksa.

Har promenerat mycket och kanner att konditionen blivit battre och att nagra kilon forsvunnit.

Laser mycket och har lart mig detta med bussar i Grekland.

Vadret haller i sig. Vi har ca 24 grader, alltsa lite svalare vilket bara ar skont. Solar och badar sa gott som varje dag.

Ha en skon helg om vi inte hors innan dess.

2 kommentarer:

  1. Bussar på Kreta?
    Har man tur så kommer det en!
    Tidtabell enligt Grekisk "GMT"
    (Greek Maybe Time).
    Synd att du inte vill bo kvar.
    Finns det vanlig tel dit du flyttar?
    Man får ingenting i Gr utan Grekiskt
    Personnummer d.v.s AFM.
    Där kan jag inte hjälpa dig då jag måste
    vara där fysiskt.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera