tisdag 9 april 2013

Nya lyan.

Ni som känner mig vet att jag är mycket intresserad av inredning och då att kunna göra saker till en billig kostnad.
Jag har alltid målat mina möbler i lite olika färger. Mestadels vitt. Mina första möbler i mitt flickrum blev härligt ljusblåa och min första lön(jag sålde lotter för IOGT) gick till färg, en ryamatta och spetsgardiner. Jag var 14 år då. Redan då ett intresse som har hållit i sig hela livet trots att jag aldrig haft det som yrke.


Om du tycker att det börjar bli lite tjatigt med lägenheten på Kreta kan du ju alltid klicka vidare för det lär nog bli en hel del inredning framöver.



Den nya lyan på Kreta är just nu mitt huvudintresse och hur jag ska kunna få till ett personligt och fräscht boende.
Har funderat mycket på färgval.
Vi har en svart säng, en beige soffa och ett grått bord. Hittade en bild på en våning som är till salu i  Göteborg och föll pladask för färgkombinationen.
Dessutom behöver jag bara  sy några rosa kuddar för resten finns.

Du ska få se det färdiga resutatet när jag är klar.

En kul sak är att äldste sonen P har bokat en resa och kommer att bo i lägenheten med sin familj två veckor i månadsskiftet juli - augusti.
Dotter J och en kompis till henne är också intresserade av en vecka i juli.
Ja, nu är det bara några få veckor under hela sommaren som det inte kommer att bo någon där.
Jättekul att intresset har blivit så stort tycker vi. Det var precis det här vi hoppades på när vi valde att ha ett EGET  året runt boende på ön.

2 kommentarer:

  1. Om jag fattat der rätt så står sängen på ett loft för sig? I så fall blir det väl till att piffa upp den beiga soffan med lite olika färger på kuddar och kanske en pläd. Måla bordet vitt och skaffa en skål eller dekor som tar upp färgen på någon av kuddarna. Det låter ju inte speciellt exotiskt det här men du kanske kan ha inslag av någon anna kultur -indian, asiatiskt t.ex. Kram

    SvaraRadera
  2. Sängen kommer att stå i sovrummet på andra våningen. Soffan ska få rosa grå och svarta kuddar. Bordet är nytt och ska få behålla sin gråa färg. Mörkgrå matta. Tänker dessutom måla kökdbordet grått med vita stolar till. Tavelramarna blir svarta och stoldynor och lite andra detaljer får bli rosa-lila-cerise.
    Vad tror du om det?
    Bra idè med indiska kuddar till, de brukar vara riktigt fina.
    Sovrummet kommer att få samma färger.
    Det här är ju bara så kul med planeringen.
    Kram

    SvaraRadera