torsdag 11 april 2013

Äntligen vår????? och Kotsiras

Det  STORA samtalsämnet här just nu är vårens sena ankomst.

Enligt prognosen i dagens GP är den snart i antågande. Bara några dagar kvar med minusgrader på nätterna och riktigt varmt till helgen utlovas.
Vi får väl se men alla längtar och alla gnäller på kylan.
Var hos doktorn idag och jag har lågt D- värde. Hon trodde att det skulle rätta till sig under sommarens sol på Kreta.
Jag har under flera år haft besvär med för högt blodtryck. Vad jag inte visste är att man blir väldigt trött av det. Nu har jag en ny läkare som tagit tag i min situation och med olika mediciner fått trycket att bli normalt igen. Vilken skillnad, det känns som om jag vaknat upp ur någon slags dvala. Underbart.

Min läkare är från forna Jugoslavien och hon tycker att svenska läkare är väldigt dåliga på att följa upp sina patienter och hon tycker att man behöver som patient vara sjukvårdutbildad för att få rätt vård. Där hon kommer ifrån är det helt annorlunda och patienterna blir väl omhändertagna. Jag hade tur att jag fick komma till henne  för det kan bli allvarliga följder av ett för högt blodtryck under lång tid.

Ha en fin torsdagskväll var du än befinner dig.

Här kommer ett smakprov på grekisk musik när den är som bäst. Kotsiras är min absoluta favorit.


1 kommentar:

  1. Åh, så typiskt grekiskt. Det går knappast att ta miste på även om man , som jag, inte brukar lyssna på grekisk musik.
    Härligt romantiskt och man vill börja dansa. Kram

    SvaraRadera