onsdag 27 februari 2013

Promenad från Kalamaki till Chania


Här kommer en bildserie från en promenad. Jag tror att det här var min första promenad den här sträckan. Den gjordes en delvis mulen dag i november 2009 med mina grannar då, Janne och Birgitta Sedan dess har jag gått här många gånger. Det är en härlig och vacker promenad. Tillfälle ges om man så önskar att slå sig ner och släcka törsten med en lemonad eller om man är hungrig, kanske någon av fiskrestaurangerna i Nea Chora kan locka med sitt utbud.

Vi startade vår promenad vid Kalamakistranden


Fortsatte via Agio Apostoli 


Genom den lilla skogen med bla eukalyptusträd..


Alou vera



Kryssi akti stranden


Chania stad skymtar.


Promenerar förbi ett lyxhotell som står och förfaller och där graffiti och bouganvilla håller på att ta över.





Vi kommer fram till stranden i Nea Chora.




Fiskehamnen i Nea Chora.


Här kan man sitta på trottoaren och titta ner över fiskehamnen.

Vi fortsätter.

Här städas det.


Här också.


Nu har solen tittat fram och  visst ser det skönt ut.



Vi skymtar fyren i hamnen i Chania.


Nästa inlägg får bli slutdestinationen eftersom jag inte kan lägga in fler bilder här.


2 kommentarer:

  1. Så koselig å se bildene,jeg kjenner meg igjen, for jeg ferierer i Agi Apostoli. Har spasert mange ganger der,men har ikke gått langs stranden helt inn til Chania. Stråhytta i Kalamaki er vel fortsatt i drift.Jeg gleder meg til 6.juni da reiser vi tilbake.Fin blogg med våre interesser i hverdagen-det betyr så mye!Astrid

    SvaraRadera
  2. Hej Astrid!
    Kul att du fortfarande läser min blogg.
    Stråhytta är fortfarande i drift.
    Jag bodde under hösten 2009 i Agio Apostoli.Jag kommer att publicera många fler bilder därifrån så småningom.
    Kram

    SvaraRadera