söndag 24 februari 2013

Gårdagen.


Ibland är det väldigt trevligt att åka iväg med bara väninnor och handla.

I går var en sådan dag. Jag blev upphämtad vid tiotiden.

Första stopp var en loppis i Jonsered. Första gången jag var där och den här loppmarknaden var väldigt olik andra jag varit på. Kvaliten på varorna var hög och det fanns så mycket fina saker. Jag gillar loppisar för här kan man verkligen göra fynd. I min ålderbehöver man ju egentligen inte mera prylar men nu tittar jag på sådant som  jag kan ta med till nya hemmet på Kreta. Ärligt talat så fick jag med några saker till oss här hemma också.
Det första jag såg var den här fina tavlan

Given plats i sovrummet.


Vackert porslin kom inte med hem.






Efter en fika (köttbullemacka med rödbetssallad och kaffe) fortsatte vi till Hemtex där jag köpte duntäcken. Eftersom jag är medlem kostade de mig 199:-/ st. Tidigare pris 799:- Det kan jag kalla en god affär. Ingegärd, ett av dem är ditt eftersom expediten lät mig köpa tre när hon fick höra att ett skulle till Kreta. Hon hade varit där många gånger själv och älskar ön.
Egentligen fick man bara köpa två per medlem

Därefter Blomsterlandet. Fick köpt min första pelargon. Lite våraning över det. Tänk så lite det behövs ibland för att man ska bli lycklig.
Glömde fota men här kommer några bilder från en annan affär några dagar tidigare.


Vårblommor









Sedan var det dags för Lidl. Det blev lite Kreta känsla eftersom det är en affär jag ofta handlar i där men inte här hemma.
Här hittade vi jättefina hortensior för halva priset, jämfört mot blomsterlandet. Två kom med hem till köksfönstret.

Hemma igen efter ca sju timmar   Vi hade SÅ trevligt men jag var rejält trött.
Det här kommer vi att göra om det är en sak som är säker.

Ha en fin söndag från en pysslande Gunilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar