söndag 10 februari 2013

Lite planering inför framtiden.


Eftersom det dyker upp frågor när jag kommer ner till Kreta igen kan jag berätta om vår planering inför det kommande året.

Vi kommer att åka ner i mitten av maj och kommer då att bo i en väninnas lägenhet som för övrigt ligger i samma område som vår lägenhet som vi får tillgång till 1:a i juni.
Det krävs en del kompletteringar. Jag lagar ofta mat i ugnen och dessutom bakar jag en del så en ugn står på önskelistan, även ett större kylskåp och en dammsugare.
Jag har köpt en svart smidessäng av en tjej som lämnat Kreta för att arbeta utomlands. Till den behövs en ny madrass. Kanske vit färg. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska måla om den eller ej.
De här sakerna ska jag försöka att fixa innan H kommer ner i slutet av juni. Då ska även en AC  på plats för vi vill ha frist från värmen på nätterna.
Dessutom ska jag måla lite möbler som redan finns och försöka att få till ett fräsch boende som vi hoppas att  hela vår stora familj vill använda.





Liten kökshörna i öppen planlösning med vardagsrummet.


Det här rummet är så fint som det är.



Trappa till sovrummet med praktisk förvaring under.




En stor och fin balkong på första våningen. På andra våningen finns också en balkong om än lite mindre.



På andra våningen finns sov- och badrum. Så här ser utsikten ut från sovrummet och balkongen.



Vi skulle kunna flytta in direkt som det är men samtidigt är det kul att sätta sin personliga prägel på stället.



En annan kul grej är ju naturligtvis att se över blommorna som jag planterade förra året. Lite ny jord och kanske några nya blommor.

Två av våra grannar i Diktynnis fyller 60 år under våren och ska fira 120 års kalas på Kreta i början av juli. Vi stannar givetvis  så att vi kan vara med på festen och åker gemensamt hem därefter.

Sedan kommer vi förhoppningsvis att njuta av svensk sommar tills vi återvänder till ön igen i slutet av augusti när H har sin semester. Han stannar en månad och jag  kommer kanske att stanna under oktober också. Behöver ju inte bestämma nu utan kan ta det lite som det kommer eftersom vi inte har någon annan att ta hänsyn till. Det är liksom det som är vitsen med det hela att inte behöva bestämma långt i förväg utan kunna vara lite spontan om man känner för det.

Ja, så ser planeringen ut. Vi ser mycket fram emot den egna lägenheten och jag har färgsatt och möblerat om den otaliga gånger redan.

Ha en fortsatt fin söndagkväll.


2 kommentarer:

  1. Det ser trevligt ut och jag är säker på att det blir ännu trevligare när du varit framme med penseln.
    Hoppas hostan inte varade alltför länge efter allt pratande igår.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej då! Jag blev inte sämre efter vårt "lilla" samtal.
    I dag första dagen utan feber. Skönt.
    Ha de.
    Kram

    SvaraRadera