onsdag 20 mars 2013

Vårdagjämning och Daratso by.

Våren känns långt borta, en dag som denna. Små snöflingor dalar sakta ner men blir som tur är inte liggandes kvar.
Kung Bore släpper inte taget så lätt i år och alla längtar SÅ efter våren.

Ett litet vårtecken dock. Jag har sett snödroppar!!


I vintras under min vistelse på Kreta bodde jag ännu en gång i den lilla fina byn Daratso.
Här kommer bilder från bylivet.



Jag blir så nyfiken vilken högt uppsatt man som har bott här inne på gården. Synd att den vackra porten förfaller . Nu har jag haft den stora äran att få bo här i en väninnas vackra hus under två tillfällen.


Alltid händer det något runt det lilla bytorget, och det återkommer jag till i morgon för nu strejkar datorn och jag kan inte publicera mer bilder.
Ha en fin onsdagskväll var du än befinner Dig





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar