fredag 29 mars 2013

En bokning till.

Ännu en bokning mellan Göteborg och Chania är klar. Det gäller att passa  på när det kommer upp billiga resor.

Dagen idag har mest bestått av pysslande vid symaskinen för min del. Nya vita och blå hissköksgardiner har jag också fått på plats.

Långfredagen brukar vi inte fira på något speciellt sätt. Oftast brukar vi vara ute om vädret tillåter och börja med lite trädgårdsarbete. Eftersom våren är extra sen i år får vi vänta med trädgården ännu en stund.
Därför gick H loss på alla trädgårdsgångar i stället, de skulle sopas. Då kom en granne och poängterade att det var olämpligt att arbeta idag eftersom det är långfredagen.
När jag var barn var allt stängt och på radion spelades väldigt dämpad musik.
Ja, man får sig onekligen en liten tankeställare men bara en liten.
När man bor som vi gör i ett villaområde gäller det att kunna visa både hänsyn och respekt  grannar emellan och det brukar gå alldeles utmärkt men ibland blossar små chismer upp och då gäller det att förhålla sig neutral. Allt för grannsämjan. Vi har bott här mer än 20 år och man lär sig med tiden.


Nu till en  helt annan sak. Jag väntar jag på att make och dotter ska komma hem från golfbanan så att vi gemensamt kan starta med middagen. Det är alltid mycket roligare att laga mat tillsammans.

Vad tror du?
Har den här låten någon chans i Eurovision song contest.



2 kommentarer:

  1. En sådan idiot!! JOBBA PÅ LÅNGFREDAGEN!! Hahahahahahahahaha..... Skämt å´sido. Nu är jag ju nyfiken på vad H svarade? Om jag känner H rätt bad han bad honom INTE flyga till Blåkulla?!
    Blir lite förvirrad nu. Är det samma Robin Stjernberg jag hade ute på bloggen häromdagen? Det låter bra men har inget att jämföra med, har inte sett på Mello.

    SvaraRadera
  2. Jag ska stilla din nyfikenhet. Henrik skämtade bara till det som den trevliga granne som han är. Vad han tänkte är en helt annan sak.
    Det här är den riktiga Robin Stjernberg. Jag såg finalen och han var inte min favorit. Ska lägga in några andra bidrag också.

    SvaraRadera