måndag 1 oktober 2012

Måla, köpa soffa...

Hej, hoppas helgen varit fin.
Nu flyttar Johanna hemifrån igen efter att ha bott här hemma under sommaren.
Tidigare hankade hon sig fram på andra- hands kontrakt. Det är väldigt svårt för de studerande i Göteborg att få en studentbostad.
Från och med idag efter drygt två års studier har hon äntligen fått sitt första egna hyreskontrakt.

I helgen har jag hjälpt Johanna  med att måla farmors gamla matbord och stolar. Nu ska det bara på nya dynor också.
Tänk vad lite färg kan göra. Bilder kommer när allt är klart.

En bäddsoffa stod också på hennes önskelista. De är dyra det vet jag sedan tidigare.
 I Sverige har vi en internet- sajt som kallas för BLOCKET. Där kan man köpa och sälja det mesta, även möbler.
Jag kollade efter bäddsoffor och fick direkt en träff på en jättefin blå-randig Eketorp bäddsoffa till ett billigt pris.
Ringde och kollade och den hade precis kommit ut till försäljning. Vi åkte och tittade på den. Den är i nyskick för den har endast fungerat som gästsäng och bara används ett  fåtal gånger. Handpenning är lämnad och nu ska den bara köras hem till Johannas lägenhet. Det kallar jag tur.

Här är det gråväder och regn och regn....

Hoppas du har bättre väder.

Jag har feber igen och en förskräcklig hosta som inte vill ge med sig, kanske måste jag uppsöka läkare men jag vill inte.

Ha en fortsatt fin månad eller som man säger  i Grekland.

Kalo mina!


Nu är kornellen som vackrast.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar