onsdag 26 september 2012

Höst.

Nu har hösten kommit på allvar. Det är kallt och blött men också  fina dagar med svampplockning och långa promenader. På kvällarna tänder vi ljus och gottar ner oss i tjocka filtar. Nu har även handarbetskorgen kommit fram.

Jag försöker också att röra på mig mycket  för jag har fått förhållningsorder av min läkare.  Gränsvärden på kolosterol, diabetes och för högt blodtryck. Går att åtgärda med mycket motion och viktminskning. Nu gäller det att ligga i för i somras var det för varmt för långa promenader.

Hittade dessutom lite svamp idag så nu ska stövlarna fram för att lufsa i skogen.  Jag bor ju granne med storskogen.







Bilderna är tagna av min dotter Johanna.

Ha en fortsatt fin vecka och sitt inte inne i stugvärmen utan ge dig ut och promenera du också. ( Ursäkta Annelie)

1 kommentar:

  1. Jag har länge fascinerats av människor som har en boplats utanför Sverige. Vi svenskar har ju sedan 1960-och 1970-talen "invaderat" främmande mark. Många delar numera sin hemvist mellan två länder: Sverige och X-land. Själv delar jag mitt liv mellan Sverige och Spanien, men jag reser även till andra länder. Min dröm var från början att ha en bostad i Ryssland, Spanien eller Grekland... men det blev till slut i Spanien (från 2005). Därför är det intressant läsa en blogg av någon som valt ett annat av mina favoritländer: Grekland (genom Mikis Theodorakis´ introduktion).

    Hoppas svampskogen har motsvarat din läkarens förhållningsorder!

    SvaraRadera