lördag 25 augusti 2012

Mycket som är annorlunda.

Har haft problem med internet några dagar.
Trodde att det var min dator som krånglade eftersom andra boende i området inte hade problem.

Så plötsligt igår får jag se fyra män springa runt på området. några av dem boendes här. Att de håller på med något förstår jag för de är i vissa lägenheter och jobbar. Får reda på att de håller på med att installera nya ledningar till husen.
Så kommer de till mig, ja de travar bara in utan att säga vad de egentligen vill. Ägarens son är också med hela tiden.
Hela eftermiddagen går och de springer ut och in och så får de äntligen ordning på internet. Alltså inte min dator utan något annat fel.Telefonerna fungerar inte men det kommer så småningom

De ville testa om internet fungerar och då plötsligt hör jag att min dator går i gång. Här frågar vi inte, nej då. Samma idag. In i sovrummet och där ligger tuggummi på skrivbordet. Ägarsonen, Han är i fyrtioårs åldern,  förser sig och säger sedan."Jag tar ett tuggummi" precis som jag inte hade sett det.

En annan granne kom och berättade att hon haft inbrott men ingenting saknades, bara lägenheten i oordning. jag berättade vad det berodde på.

Dessa goa greker men ibland kan de reta gallfeber på en. Eller är det kanske värmen. Runt 35 nu igen. Puh, tur att jag åker hem snart.

Jag hann i alla fall med ett kvällsdopp i solnedgången., hur skönt som helst

Eftermiddagen ägnar jag nu  åt att städa efter invasionen.
Ha en skön helg var du än befinner dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar