onsdag 15 augusti 2012

Flyttat.

Nu har jag flyttat från Villa Eirinis.

I går gick flyttlasset till Diktynnis som också ligger i Kalamaki.

Ja, ska jag vara riktigt ärlig så förvarar en väninna det mesta av bohaget tills vi får tillgång till vår lägenhet i början av juni nästa år.

Jag lånar nu en lägenhet och kommer att bo här tills jag åker hem igen någon gång i september. Den här lägenheten ligger också i samma radhuslänga som vår blivande lägenhet ligger i..

I morse vaknade jag av att en katt jamade. Här bor två katter , ibland tre. Jag blev väl mottagen och de lämnade inte min sida på hela kvällen.

Arja, jag ska försöka fota så att du får se att de mår bra och är välnärda.

Flytten blev två dagar tidigare än beräknat beroende på att vi fick tag i relativt billiga flygbiljetter till Aten på torsdag.


En väninna ska förnya pass och körkort och måste då åka till ambassaden i Aten. Hon frågade om jag hade lust att följa med och varför inte. Det blir också en snabbis på IKEA där för en del handling till det nya boendet.





Entrèn till vår nya lägenhet.


Vardagsrumsdelen sedd från sovrumstrappan.

Balkongen på första våningen

Andra våningens balkong.

Utsikten.

2 kommentarer:

  1. Men så fint! Lite annorlunda också med sina vinklar, jättefint verkligen. Grattis!
    Trevligt med en utflykt till Aten! Så då kommer du att vara i Aten och jag på Kreta. Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Hej Eva!
    Vi är mycket glada över lägenheten och den ligger så fint i en olivlund med Vita bergen åt ena hållet och medelhavet åt det andra hållet.

    Vi hade en fantastisk dag i Aten och åkte också sighseeing ut till Pireus. Såg många skyltar med Glyfada på. Det är väl där du bor?
    Ha en fortsatt fin vistelse här på Kreta.
    Kram

    SvaraRadera