söndag 8 april 2012

Svensk påsk!

Denna helgen har vi påsk här hemma i Sverige.

Jag kommer att få fira påsk två gånger eftersom jag anländer till Kreta natten till grekisk påskafton.

Skulle vara kul att hinna köpa en grill och göra som grekerna, grilla i goda vänners lag på påskdagen. Vi får se vad vi hinner.
Det är mycket som ska ordnas när jag väl är på plats. Nu är det bara fem dagar kvar och jag ser fram emot den här resan på ett helt annat sätt än tidigare. För första gången åker jag från mitt hem i Sverige till mitt andra hem i Grekland. Onekligen en alldeles speciell känsla.


Glad påsk önskar jag var du än befinner dig och om du firar påsk eller inte!

2 kommentarer:

  1. Jätteskoj, Gunilla! Önskar dig en trevlig resa ner och en underbar grekisk påsk!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Hej Eva!
    Detsamma önskar jag dig och din familj.
    Kramisar.

    SvaraRadera