tisdag 3 april 2012

Nytt hem i Daratso.

Från och med idag hyr vi en lägenhet i Daratso.

Lägenheten ligger i bottenvåningen av en villa. Vi får en egen uteplats och där ska det fyllas upp med urnor och mycket blommor.

För er som känner till trakterna kan jag berätta att den ligger några hus ovanför Harmonia.

Ni som inte vet var det är ska jag berätta att det är ca 3-4 km från Chania västerut. Vi kommer att ha 3-400 meter till havet och härliga stränder.
Busshållplats nära, likaså affärer. INKA och No promlem. Affärerna heter så.
Sist men inte minst. Vi får väldigt nära till flera goda vänner.

Jag har bokat biljett och kommer att åka ner den 13 april för att stanna en vecka. Då ska vi tillsammans fixa iordning lägenheten och köpa en del möbler för det kommer vi att behöva.  Nu får vi ungefär dubbelt så stort mot tidigare.

Bilden tagen från taket på Harmonia. Det är vid den här gatan vi ska bo.

1 kommentar:

  1. Ni ska bo Kalamaki, eller ev. Kato Galatas, vännen:) Jag är nyfiken så jag håller på att spricka nu, men på torsdagmorgon går flyttlasset om planerna håller.

    Kram
    Kickie

    SvaraRadera