tisdag 8 november 2011

Sista dagen.

Ja, sa ar sista dagen pa min Kreta vistelse har.
Borjade dagen med att packa , stada och plocka undan for nu kommer det lilla spitakit att sta tomt i nagra manader.
Som sa manga ganger tidigare sa ringer telefonen och nagra vanner undrar om jag vill folja med ut och ata.

Vi besokte krigskyrkogarden i Souda som ligger otroligt vackert alldeles vid havet. Det råder en sällsam frid över denna plats där så många unga män vilar som har fått sätta livet till vid någon av Kretas belägringar.  Då menar jag främst andra världskriget när tyskarna intog ön.




Dagen bestod ocksa av ett besok pa den beromda Zorba- stranden och en lunch som intogs under många glada skratt  pa en restaurang vid stranden.





Nu ska jag bara kopa nagra anglar i en affar som heter Kiwi och dar det finns mycket mysiga saker.
Maste nog ocksa ta en frappe pa Roda cykeln innan jag promenerar hem.


I morgon vid tiotiden lyfter planet hem igen och ca 10 timmar senare landar jag pa Landvetter. Aker via Aten och Kopenhamn.  Det ska bli SA skont att komma hem igen och jag uppskattar verkligen att kunna uppleva tva sa skilda varldar och jag vill inte vara utan nagon av dem.

1 kommentar: