lördag 12 november 2011

Lite mer från sista veckan

Här ligger mattorna på tork i solskenet.
Det var annorlunda att bo mitt inne i Chania. Att ha allt så nära, alla affärer, restauranger och så förstås den vackra hamnen.
Intressant att bo så annorlunda mot vad jag är van vid i Sverige

Jag utforskade staden och njöt av allt folkliv och stoj och bilköer för trots att Chania inte är en stor stad så kan man tro det vissa tider på dygnet när alla människor är ute och ska någonstans.

En kväll fick jag uppleva något som inte alls var trevligt.

En av grannarna , ett yngre par bråkade. Jag har aldrig hört något liknande. Högljudd gråt och skrik. Trodde ett tag att de slogs. Jag vågade inte gå ut och kolla utan stod bakom mina stängda jalusier och kollade. Visste inte om jag skulle ringa polisen eller inte. Avstod eftersom en grannfamiljen var där och försökte medla.
Otäckt men jag tror att det lät mer än vad det egentligen var för följande morgon var allt som vanligt igen. Jag tror att det är det sydländska temperamentet som gör sig gällande ibland .Ytterligare en dag senare vaknade jag till en högtryckstvätt som höll på att skura mattor.
Mannen i familjen höll på att tvätta deras mattor och när han var färdig kånkade han upp dem på taket för att de skulle torka. Sedan höll han på hela dagen och tvättade och tvättade och tvättade.... Kanske var det ett sätt att beveka kvinnan som han bråkat med. Fick det intrycket för hon satt på en stol och tittade på.

Jag kunde naturligtvis inte låta bli att fota mattorna liggandes på tork.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar