tisdag 2 november 2010

Längtan



Ibland infinner sig en stark längtan efter Kreta, denna ö som har blivit mig så kär. Förra hösten tillbringade jag  2, 5 månader där och lärde känna  många nya vänner.

Jag har för avsikt att  varje höst och senvinter vistas i värmen. Eftersom våra mycket kära vänner B och H. flyttade permanent till Thailand för ett år sedan så har  Kreta automatiskt fått en rival.
Denna hösten kom jag ju inte iväg någonstans pga hälsoskäl men Henrik och jag åker  till Thailand den 1:a mars och vi ska vara borta i tre veckor och givetvis hälsa på  våra vänner. Vi ska också resa runt en del på egen hand. Det ska bli så härligt! Något att se fram emot i höstmörkret

Det blir mycket fixande hemma nu efter en månad i stillhet. Idag hängde jag upp mina gardiner som jag inköpte  på marknaden i Chania  förra året. Vill bara upplysa om att spetsen är handvirkad.

1 kommentar: