söndag 28 november 2010

1:a advent.

Idag har det varit riktig julstämning. Precis lagom till att glöggen värmdes kom ett stilla snöfall. Stora flingor dalade sakta ner.
Jag har tagit fram adventstjärnor och ljusstakar. Det är så fint med alla ljus överallt. Det behöver vi  i kalla mörka norden.


Eftermiddagen tillbringade vi med goa vänner drickandes chokladglögg ( ganska god ) men den vanliga är trots allt bäst. Vi smakade också mina hembakta lussekatter och flätor. Pepparkakor med mögelost är också gott till glöggen.
Det är en härlig tid nu fram till jul med allt pysslande och bakande. Nu när jag har tiden för mig så kan jag göra allt utan stress och bara njuta och göra det  jag verkligen vill utan en massa måsten.

Önskar att fler kunde sänka sina krav och börja med julförberedelserna tidigare.

Tänk vad trevligt det skulle vara att handla innan jul utan att möta en massa stressade och sura människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar