torsdag 11 november 2010

Bokat och klart.

Det blir fem veckor på Kreta till våren!!!


Ibland är det tillfälligheter som gör det.

Pratade med en väninna på Kreta för en tid sedan. Hon är bjuden till vänner i Narvik under påsken. Hon ska också hälsa på sin bror i Gällivare. Hon vill så gärna åka men  så var det det här med katterna. Hon har ca 10 innekatter och ytterligare ca 7 stycken som hon matar.

Jag har haft funderingar sedan en tid att åka ner och uppleva våren på Kreta. Alla talar om att det är den vackraste tiden på året, när allting blommar.

Nu slår vi två flugor i en smäll. Jag passar katterna och får dessutom bo gratis under de två veckor som hon är borta. Har blivit erbjuden att bo hos henne under hela min vistelse men varför äventyra vänskapen.

Återstående tid hoppas jag kunna få hyra hos en annan väninna som hyr ut delar av sitt hus. För övrigt ett fint gammalt hus med mycket charm ,som ligger i en liten by nära Chania.

Det blir plötsligt väldigt lätt att stå ut med novembermörkret eftersom jag har TVÅ resor att se fram emot.







Bifogar några bilder från resmålet

1 kommentar: