söndag 15 november 2009

Vädret just nu.

Jag har fått en del frågor angående vädret.

Grekerna klär sig nu i vinterkläder. Stövlar, vinterjackor tom med pälskrage, dunvästar och polotröjor. Har även sett en dam i Chania i päls.

Häromdagen när jag var på väg för att bada och bara var klädd i shorts och blus och sandaler så mötte jag en dam klädd i full vintermundering. Kändes onekligen lite konstigt. Tilläggas bör att jag var varm.

Solen värmer fortfarande skönt på dagen och vi solar och badar fortfarande. Skulle tippa att vi har ca 18 grader i vattnet.

På nätterna har vi ca 10 grader.

Hösten här på Kreta har varit helt fantastisk rent vädermässigt och jag har klarat mig utan någon värk alls.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej mammma!

    Hoppas du har det bra där nere. Kul att du som knappt kan kopiera över korten från kameran lyckas med att lägga upp den här bloggen =)

    Själv är det fint fint, riktigt deprimerande här i sverige regn, kallt och mörkt men jag har ju 3 veckor i thailand att se fram emot med min älskling.

    Syns inte när du kommer hem. Men jag landar i sverige den 23e så jag förväntar mig att julmaten står på bordet, nästan.

    Skämt åsido, men det ska bli trevligt att fira jul med dig och familjen det ser jag faktiskt fram emot. Nu kanske tom jag kan bidra med julmaten då jag fått öva här hemma med blandat resultat.

    Trevlig fortsättning på semestern!
    Kram Jonas

    SvaraRadera