tisdag 25 december 2012

Julafton

.........firades hos äldste sonen med familj.

Väldans trevligt som vanligt och så fick jag ju träffa barnbarnen igen.

Bilder säger ju som bekant mer än tusen ord , så håll till godo!


Tre av mina fyra barn och så kärasten H.



Diverse olika aktiviteter i väntan på tomten.



Frasse sov djupt mitt på golvet.


Far i huset är duktig vid grytorna.


Likaså mor i huset.


God julmat.


Så kom då äntligen den efterlängtade tomten som fotograferades med familjen. Patrik hade olyckligtvis gått ut för att köpa tidningen , lika varje år. Vilken otur han har!

Det blev sent och mycket mat blev det.Barnen hade haft svårt att sova natten innan och jag är övertygad om att vi hann nog inte speciellt långt förrän de små godingarna hade somnat.
Jag somnade också gott i bilen hem trots att Johanna övningskörde!! Nåja hon kör riktigt bra.

Tack familjen Ostwald för ett synnerligen gemytligt julfirande.

Måste bara visa den fina julgranen. Kaminen är alldeles ny och kolla in den murade väggen för veden som Patrik åstadkommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar