lördag 15 december 2012

De två senaste dagarna.

I torsdags ägnade jag dagen åt det mindre roliga, att packa och städa efter mig i Ilonas lilla fina lägenhet.

På eftermiddagen blev jag hämtad av Anita för att bli bjuden på middag hemma hos henne.Vi lyssnade på lucia firande från Sverige och drack Arjas hemmagjorda glögg och pepparkakor. Sov hos Arja och blev väckt strax efter kl 04.00. Frukosten stod dukad efter duschen och sedan skjutsade Anita mig till flygplatsen.  SÅ HÄR GÖR BARA VERKLIGA VÄNNER: Tack snälla !

Delar av Athen från ovan.


Flygresan gick bra även om den tog många timmar. 13 närmare bestämt. Träffade många trevliga  människor och resan från Athen till Köpenhamn gick snabbt tack vare att jag somnade en stund och även pratade med en passagerare från Rodhos som satt bredvid mig. Han var väldigt pratsjuk och hade mycket kul att berätta. När vi landade i Köpenhamn hade jag bara en halvtimma till planet skulle gå till Göteborg. Lite stressigt men OK.
Allt frid och fröjd och lättad klev jag ombord och visste nu att om ca 45 minuter är jag hemma i Sverige igen. Men där bedrog jag mig. Det var något tekniskt fel  på planet och vi blev ombedda att lämna planet. De lovade att återkomma med information senare för de hade inget ersättningsplan på plats.
Strosade runt och lyssnade uppmärksamt på allt som sades i högtalaren som var ovanligt tyst. Kollade tavlorna över avgångar hela tiden.

Så plötsligt helt utan förvarning kommer det upp att det är bording till ett ersättningsplan och planet lyfter om ca 15 minuter. Dessutom var gaten väldigt långt bort. Tiden ändrades dock med hela tio minuter för jag tror att vi inte hade  haft en chans att hinna ombord annars. Rusade iväg och hann.

Henrik hade lagat middag som väntade när jag kom hem. Jag hade längtat så efter Janssons frestelse och gissa vad som stod på bordet. Han känner mig, min man. Gulligt.





Hemma i ett vackert snölandskap och under natten har det kommit mer snö som jag var uppe tidigt och fotade för man vet ju aldrig hur länge den får ligga kvar.

Som vanligt är det härligt att vara hemma igen och som vanligt uppskattar jag mina två världar.



Vackert jultyg?  Hissgardin som ska hängas upp i köket.

Nu önskar jag Dig en fin tredje advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar