måndag 31 december 2012

Inget gott slut

För Henriks del blev det inget gott slut på året.

I går skulle jag bara slappa med stickningen framför TV:n. Henrik skulle såga till reglar till badrummet med den nya sågen.

Plötsligt så ber han mig komma ner. Den skärpan i rösten gjorde att jag såg värsta scenariot framför mig. Avsågad hand!!!!
Tack och lov för nu var det inte riktigt så illa.
Han hade rispat sig i två fingrar och skurit av toppen på långfingret. Dessutom var det ordentligt söndertrasat.
Det blev sjukhuset och därefter en jourcentral i Göteborg. Sjukhuset konstaterade att det behövde sys men då skulle väntan bli lång eftersom han hamnade långt ner på prioriteringslistan. De hänvisade oss att söka oss till en jourcentral i centrala stan.
Efter ca tre timmars väntan där blev fingret tvättat och omlagt. Den nya läkaren tyckte inte att det gick att sy eftersom det var för trasigt. Jag som alltid har trott att det är då som det ska sys. Men vad vet jag!!!

Som sagt han fick ingen bra avslutning på året och nu får han ju vara rädd om sitt finger så att det får läka ifred.

När väl olyckan är framme får man vara glad över att det det inte blev värre. Allting händer ju så snabbt och det kunde ha slutat riktigt illa.

Det är när något som detta händer som man blir påmind om vilka små marginalerna är.

Sköt om Er och var rädda om varandra!

3 kommentarer:

  1. Hej! men nej usch vad otäckt!
    Vilken tur att du var hemma nu och kunde hjälpa till när olyckan promt skulle vara framme!
    Jag är en "smygläsare" som följt dig då och då ett tag utan att kommentera. Vi är också Grekland älskare och läser många bloggar som skrivs av div "grektokar" :-).
    Jag tänkte bara önska ett GOTT NYTT ÅR!!
    Du bjuder på många fina bilder i dina bloggar - i bland blir jag grön av avund!
    Som sagt Ett gott 2013 vill vi önska Dig/er!
    /Elisabeth & Hasse.

    SvaraRadera
  2. Hej Elisabeth och Hasse!
    Önskar Er en God fortsättning på året.

    Vad roligt att Ni kikar in här ibland.
    Det kommer att bli mycket Kreta bilder nu ett tag framöver. Jag fotade mycket i somras men hade väldigt dålig internetuppkoppling så nu när jag är hemma igen kommer bilderna.
    Välkommen tillbaka igen!
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, det går snabbt när olyckan väl är framme, som sagt, tur han inte blev av med handen. Jag trodde som du; att det är då man syr.
    Ge honom en bamsekram från mig och hoppas han inte har allför ont. God fortsättning, ser fram emot att kolla in era resor på bloggen, speciellt den om ett år, hi, hi..

    Kram till dig också. B):-

    SvaraRadera