tisdag 12 april 2011

Underbara KRETA

Nu har jag varit här några dagar och tiden går ju som bekant fort när man har roligt.

Jag har hunnit med att besöka i Chania i söndags och det är den veckodagen då grekerna själva äter ute. Inte kan man tro att det är kristider när det är fullt på många restauranger . Solen strålade och vi hamnade på ett ställe där det spelades kretensisk musik .

I går tog jag en långpromenad på många bekanta ställen och här är så vackert. Det är så mycket blommor överallt och skir grönska.
Vädret har varit fint ännu så länge soligt på dagarna men lite kylslaget på kvällen. Jag har tagit med mig för lite varma tröjor så det blir till att kolla efter en på torsdag på marknaden.

Ja som ni säkert förstår så har jag det toppen som vanligt här på Kreta och det känns så hemtamt med det mesta och jag blir åter igen tilltalad på grekiska. Tänk vad roligt det skulle vara att kunna språket.







3 kommentarer:

  1. Jag är så glad för din skull! Hälsa alla jag känner!
    Kram

    SvaraRadera
  2. billjetten har kommit nu. ses snart gla påsk

    SvaraRadera
  3. Gunilla.
    Jag lovar att häsa alla vi känner!

    Anita.
    Vad fint att du har fått biljetten. Du är så välkommen.

    SvaraRadera