söndag 17 april 2011

Ännu ett besök i Chania..

Ilona ( tjejen som jag hyr hos) Här nere är alla tjejer oavsett ålder. Det kan variera mellan 35 år upp till 80. Nåväl Ilona frågade om jag hade lust att hänga med in till Chania för hon skulle köpa dammsugarpåsar. Givetvis ville jag följa med. Chania är en underbar stad att promenera  i. Mycket människor överallt och vi såg en del turister även denna gång. Jag förstår inte att de inte fryser i sina shorts och linnen. Jag har säkert gjort likadant tidigare.

Vi fick tag i dammsugarpåsar och jag hittade också ett par urläckra skor med en liten klack. Jag i högklackat, jag vet inte när jag gick i det senast. Men de här var sköna.

Vi fikade på Röda cykeln och då kom Vasilis, en försäljare som vi känner sedan tidigare. Han slog sig ner och det blev en trevlig pratstund i ärlighetens namn ska väl sägas att det var hans levnadshistoria vi fick till livs. Men den var intressant att lyssna till och två par solglasögon fick han sålt. Riktigt snygga.
Då kom också en granne från den första tiden 09. Lite mera snack. Det är en speciell känsla när man sitter och fikar och det dyker upp bekanta ansikten. Då känner man sig hemma.

Vi hann också med att upptäcka delar av gamla stan som var nya för mig.
Tyvärr hade jag inte kameran med mig för vi skulle ju bara handla lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar