tisdag 19 juni 2012

Måndagens aktiviteter.

I går var jag inne i Chania och gjorde en del ärenden. Det tar alltid lång tid när man åker in till stan för det är lätt att bli sittandes på något matställe . I går var det busstationen som jag har skrivit om tidigare. Tog med två vänner dit och då visade det sig att de aldrig ätit där tidigare. Trots att de bott i Chania i över 10 år. Trevligt när jag också kan tillföra något nytt  till de fastboende.

När jag kom hem var det dagsför dagens bad och OJ ! Vilka våger, otroliga krafter. Jag slogs omkull av en och fick en rejäl kallsup.

Vi har tidigare noterat att det finns badvakt på stranden vi brukar bada på. I förrgår när det var röd och oranga flaggor gick han ute i vattnet hela tiden. Men detta är bara under kontorstid för sedan packar han ihop sina grejor och åker hem. Då är stranden helt obevakad och full av badande.
Lite märkligt. Tyvärr är detta inte det enda som är konstigt i detta landet. Kommer att berätta mer om detta så småningom.Just nu njuter jag av det mesta och trots kristider flödar solen som vanligt och grekerna är lika trevliga som vanligt, så jag hoppas att turisterna hittar hit igen.

Här kommer lite bilder från lägenheten igen.

Upptäckte för sent den här mannen på gatan. Mina fönster var öppna så nu blir det till att damma.

Tycker att hyllan passar bättre här. En gardinlängd färdig, sedan gick nålen av. Får åka till stan igen för att inhandla nya.





Här passar den lilla hyllan väldigt bra. Ordning och reda!

Lite förändringar på utsidan också. 
Ha en fortsatt bra vecka alla kära vänner.

2 kommentarer:

  1. Superfint hem, hemtrevligt och smakfullt på alla sätt och vis!

    SvaraRadera
  2. Va fint det är! Blir så sugen på att resa dit. Gardinen vid soffan passade ju jättebra :) Kram kram

    SvaraRadera