söndag 10 juni 2012

Lugnt och skönt.


Jag sitter här på altanen och skriver för internet fungerar bäst utomhus. Vi har trådlöst bredband och det blir hutlöst dyrt. Får försöka att lösa det via hyresvärden så småningom. Bäst att ta det lite lugnt så här i början.

Först ska jag få i ordning trädgården ordentligt. Då kan jag lägga in en stöt om internet. Man får inte vara dum!!

Nu har jag landat och känner mig väldigt avslappnad och tillfreds med tillvaron. Det tog sin lilla tid den här gången för det var mycket som skulle fixas både hemma i Sverige och här direkt när jag kom hit.

Klockan är 10.28 och det är 26 grader i skuggan. Inget att klaga på.

Men i går kväll hände något som inte var trevligt.
Jag låg i divanen och mumsade på toblerone och jordgubbar och läste en bra bok då jag i ögonvrån fick syn på en stor mask. Äcklig. Ned med den i toaletten och tillbaka till boken. Då ser jag någonting som rör sig över golvet.
EN KACKERLACKA !!
Ve och fasa, och stor var den dessutom. Den tvärvände och rusade in under sängen. och jag efter med bekämpningsmedel i högsta hugg.
Den stendog och jag fick öppna alla fönster och vädra ur ångorna så gott det gick. Hade lite svårt att sova efter detta.
Ni som bor här finns det något knep för att slippa dessa inkräktare eller måste man dela boende med dem

Man vänjer sig säkert vid dem men än så länge så tycker jag att de är bara för äckliga.

4 kommentarer:

  1. Kackerlackor har vi aldrig haft men maskar kommer in ibland. Brunsvarta smala med massor med små, små ben. Om man dödar dem luktar de föskräckligt illa.

    SvaraRadera
  2. Använd flugsmälla när du dödar kackerlackor, de stendör efter ett slag och så slipper du gifterna.
    Vädret låter bra, ungefär som här. Ha det gôtt. Kram B

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att du hittade en trevlig överraskning på altanbordet också, jag lämnade tallrikar och lite ljus till er idag. Eftersom jag var sen till jobbet hann jag inte knacka på, men jag hälsade med er granne att jag varit på plats.

    //Kickie

    SvaraRadera
  4. Hej Kicki!
    Jag blev minst sagt överraskad när jag öppnade dörren och hittade alla de fina sakerna. Tack snälla!
    Du är SÅ välkommen att hälsa på.
    Hoppas vi ses snart.

    SvaraRadera