lördag 24 mars 2012

Planering.

Det är så roligt att planera och greja för "Spitaki mas". Att det betyder Vårt lilla hus  har väl inte undgått dig.

Sedan Gunilla kom ner till Chania har det hänt mycket som du kan se på hennes blogg. Vinter på Kreta.

Det har blivit mycket samtal på skypen. Tack och lov att den finns annars hade det blivit dyrt. Det har också underlättat att vi har samma smak vad det gäller färger och möbler.

Gunilla har fixat och donat och när jag kommer ner i slutet av maj är det ett helt nytt hus som jag möts av.

Passar på och TACKA för allt jobb som du har lagt ner och det uppskattas extra när du gör som du gjorde när du köpte den sista möbeln. Du kunde inte motstå den för du visste att jag är svag för korgar. Supergulligt.

Jag har spanat efter grejer här hemma för att ta med ner. Måste bara ha i åtanke att det mesta finns också att köpa på Kreta och att vi ska få plats med det också.

Här kommer bilder på vad jag kommer att packa i min extra resväska. Framför allt påslakan och ett sommartäcke. Hittade inga fina lakan till ett hyfsat pris på ön. Det gällde täcke också.

Väl bekomme Gunilla!



Kökshandduk med monogram och spets inköpt på Hemtex.





Nu har jag "bara" trådarna  kvar att fästa sedan är jag klar.

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Jättefina saker du inhandlat oxå!

    SvaraRadera
  2. Va fin filten blev! Du är så duktig :)
    Kram

    SvaraRadera