fredag 2 mars 2012

Maj 12.

Just nu känns det som jag inte har så mycket att tillföra den här bloggen eftersom jag är i Sverige. För att ändå hålla bloggen vid liv håller jag som bäst på att publicera en del av de bilder som jag tagit på Kreta.

Min plan är att åka ner igen i slutet av maj för att stanna några månader. Henrik kommer ner på sin semester och det ska bli härligt att tillsammans med honom utforska ön.Vi kommer billedes att ta oss till de östra och södra delarna. Det finns fortfarande mycket kvar för oss att se.

Dessutom ska vi försöka att få till en riktigt fin innergård. Det kommer nog att krävas en del snickrande och det ska vi försöka att göra tillsammans. Det vill säga att Henrik snickrar och jag målar för snickeri är inte min starka sida.

Idag lägger jag ut en bild på huset och gården. Jag är jättetacksam om du lämnar lite förslag på hur man kan göra för att få till en ombonad uteplats. Har vissa ideèr men det är alltid välkommet med nya infallsvinklar.

Gunilla som jag delar huset med håller på och odlar blommor för fullt och det är jättetrevligt.Vi har kommit överens om att jag ska ta mig an gården när jag kommer ner. Lite rättvisa får det ju vara för hon har fixat och donat inomhus så det har blivit så fint och funktionsdugligt. Det minsta jag kan göra för att dra mitt strå till stacken är att fixa iordning gården.


Det första jag ska göra är att köpa en boganvilla. Tänk er en klättrande på väggen på  framsidan för att sedan klättra upp på taket. Som på bilden ovan. Går det att ha en sådan växt i kruka?  Ja, drömma kan man väl få göra och dessutom är det ju gratis.



Nu passar jag på att önska EN TREVLIG HELG var du än befinner dig.

3 kommentarer:

  1. Visst kan du ha bouganvillan i kruka! Det ar nastan battre for jag har sett manga bouganvilla rotter forstora avloppsror, sa det ar faktiskt en battre losning att ha de i stor kruka.

    SvaraRadera
  2. Precis, en pithári blir perfekt. De behöver inte mycket vatten heller, men någon måste vattna den ibland när ni inte bor där...

    SvaraRadera
  3. Tack för klokskap och goda råd. Visst är det toppen att kunna få svar på sina frågor här.
    Anita och Eva ni har ju bott länge på Kreta. Kan ni tipsa om platser som man absolut inte får missa att besöka. tack !

    SvaraRadera