onsdag 8 juni 2011

En kväll i Chania.

En av de sista kvällarna åkte vi in till Chania för att handla en del som vi länge hade gått och sneglat på. Bla maskerna som jag har skrivit om på min andra blogg.

Vi gick och åt på en restaurang som heter Tanam och som har varit ett turkiskt badhus för länge sedan. Det finns bord nere i bassängen. Annorlunda och mysigt. Där provade jag att äta sniglar för första gången och jag kan nog säga att jag inte gillade konsistensen något vidare. Kul att ha provat. Vi och då menar jag Ilona och Anita och jag åt gott och länge och kvällen avslutades på ett Cafè nere i hamnen med en  Irish coffee.

Så underbart att bara sitta och titta på folklivet i fyrens sken.
För ovanlighetens skull kommer här ett kort på mig och väninnan Anita. Det är jag som är till höger på kortet, är väl bäst att tillägga för Er som inte känner mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar