tisdag 12 oktober 2010

Det mänskliga psyket.

Något som alltid fashinerat  mig  mycket är psykologi och människors beteenden. Därför blev jag väldigt glad när Johanna (yngsta barnet) berättade att hon sökt till psykologlinjen. Hon har under hösten påbörjat sina 5-åriga studier i Göteborg. Jag ser fram emot många givande diskussioner  under utbildningens gång.

Jag har på grund av sjukdom fått tillbringa de senaste veckorna  största delen av tiden sängliggandes. Detta beroende på en elak inflammation i hela högra benet. Första tiden var, bortsett från smärtan ganska Ok. Men efter att ha läst och löst sudoku kors och tvärs( har dessutom fått ett par raggsockar stickade) så kommer rastlösheten smygande.

Detta får genast åtgärdas så Henrik åkte till IKEA för att inhandla en barstol så att jag kan sköta en del hushållsgöromål sittandes. ( Kan det vara så att han har tröttnat på att göra allt själv och vill ha lite hjälp av frugan?)
Idag har jag STRUKIT IN EN TVÄTT sittandes på barstolen och det fungerade alldeles utmärkt. Jag trodde väl aldrig att stryka skulle skänka mig tillfredställelse. Jodå, idag är jag lycklig över att klara detta . Det gäller att suga på karamellen för det lär nog aldrig hända igen.

Fashinerande hur psyket anpassar sig till olika situationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar