onsdag 19 oktober 2011

Inte ofta

Ja, som ni märker så är det inte ofta som jag skriver här.




Tiden liksom inte räcker till. Oftast har vi inget planerat på morgonen men det dyker upp nya saker hela tiden.

Exempel på detta är äppelplockning hos väninna på hennes äppelodlingar på bergsplatån Omalos i LefkaOri bergen. En minnesvärd dag med mycket glädje och skratt.

Vi som träffas här nere och umgåsmed varandra har ett stort intresse tillsammans som förenar oss och det är kärleken till denna fantastiska ö.

Nu har också övervintrarna kommit och vi var och hälsade Janne och Birgitta välkomna när de kom häromkvällen. Kul att träffas igen efter två år. Vi bodde grannar hösten-09.

Jag har tagit ett litet vitt tåg upp i bergen till eremitens grotta där också den hemliga skolan fanns under turkarnas belägring av ön .


Ingången till grottan.
Jag åkte inte ensam utan Gunilla och Birgitta var också med.
Vi fick också chaqns att köpa ekologiskt odlad olivolja och vi fick också en lektion hur man framställer raki. Jag köpte raki med honung i. Faktiskt riktigt god.

2 kommentarer:

  1. Passar "Tzikoudian" i fotogenlampan med?
    Det ser lite kyligt ut på bilden och jag är inte det minsta avundsjuk, här hemma i värmen!
    De första flingorna har synts till och försvunnit...

    SvaraRadera
  2. Hallo mamsen hoppas allt är bra med dej. Barnen hälsar till farmor.
    Vi ses när du kommer hem.
    Kram Sonen A :)

    SvaraRadera