fredag 24 september 2010

Veckan som har varit .

Ja, så har ännu en vecka sprungit iväg i rasande fart. Det kan väl inte vara så att veckorna går fortare ju äldre man blir. Nej, omöjligt men det känns som så.
Veckan har innehållit lite av varje.
Vi har plockat ner årets skörd av äpplen. En del av dem skalade jag och skivade för att frysa in. Det blir gott till paj i vinter. Käckt att ta fram när det kommer oväntade gäster. Man kan göra mycket med äpplen bla en krans att hänga på dörren. Ska försöka att åstadkomma en. Ni får förhoppningsvis se bilder senare.

Veckan har också innehållit trädgårdsarbete. Ni vet väl att man inte ska klippa ner perennerna nu på hösten. De klarar kylan bäst om ni  väntar till våren.

En dag fick jag besök av äldste sonen Patrik och barnbarnen Kajsa och Pontus. Måste berätta vad Pontusgodingen sa.
Han hade födelsedagskalas för en tid sedan och jag kunde inte vara med för jag hade en elak halsinfektion . Han kommenterade detta med att han saknade mig och att han tyckte att det var så tomt utan mig på kalaset. Det gick rakt in i farmorshjärtat. Dessa ljuvliga barnbarn.

En riktigt skön helg önskar jag mina vänner i Sverige, Thailand och på Kreta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar