söndag 6 december 2009

Årliga Bazaren




I går var jag på basar i Chania. Det är engelsmännen här på ön som anordnar detta.

Mycket människor och massor av varor av alla de slag som utbjöds till försäljning. Det var också musikunderhållning och clowner som lekte och underhöll barnen. Bazaren återkommer varje år strax innan jul.

Efter bazaren gick jag och några vänner till ett gammalt turkiskt bad som numera fungerar som en restaurang belägen i de gamla gränderna. De har bibehållit det gamla och till och med simbassängen finns kvar. Härlig grekisk atmosfär med levande musik. Ett extra plus var också att maten var riktigt god.

Idag, andra advent har jag ätit en utsökt fisksoppa hos mina goda grannar och imorgon är jag hembjuden till ännu en vän på
Janssons frestelse. Det ska bli riktigt gott det också.

Det föreligger stor risk att jag blir riktigt bortskämd och van vid detta lyxiga liv som jag säkert kommer att sakna när jag väl är hemma igen.

Nej, jag skämtar bara. Har hemlängtan trots att jag har så trevligt här. Längtar väldigt efter familj och vänner.Ska bli härligt att få träffa er alla igen

1 kommentar:

  1. Ja visst blir du bortskämd därnere i söder! ;)

    Angåenden din översta bild. Förstår inte varför folk förstör en sån vacker och mysig gränd genom att måla grafitti på väggarna, ful grafitti dessutom! :(

    Hoppas du har det bra!
    Kramar Anna

    SvaraRadera